För bostadshyresgäster
Serviceanmälan
Fylla i SERVICEANMÄLAN via portalen.
Kommer hyresvärden inte in i lägenheten på bokad tid (hyresgästen är inte hemma eller låset är inte satt i serviceläge) debiteras hyresgästen 1000 kr, separat faktura skickas.
Kommer leverantör/entreprenör inte in i lägenheten på bokad tid (hyresgästen är inte hemma eller låset är inte satt i serviceläge) debiteras hyresgästen enligt leverantörens/entreprenörens taxa.
Kontakta Bostadsförvaltaren på
tel nr. 08- 404 09 27
För administrativa frågor kring hyra, hyresavtal etc kontaktar ni Trifam på tel nr. 08-404 09 20.
Akutsituationer under arbetstid
Trifams växel på 08-404 09 20.
Akutsituationer efter arbetstid
Dygnet Fastighetsjour 08-18 70 00
Ett ärende anses akut vid risk för skada på egendom eller tredje person.
Svenska Störningsjouren:
Måndag – Söndag kl. 20.00 – 06.00
Tel nr. till störningsjouren 08- 568 214 00
Vid konstaterad störning i lägenheten som negativt stört grannmiljön, debiterar vi hyresgästen den faktiska kostnaden för utryckningsavgift plus administrativ avgift.
Att bli hyresgäst hos Trifam
Som bostadshyresgäst inom Trifams fastighetsbestånd måste man uppfylla samma krav som när man söker lägenhet hos oss via bostadsförmedlingen samt lite till, nämligen:
Inför ett lägenhetsbyte skall komplett ifylld ansökan inklusive handlingar som verifierar kraven ovan skickas med vanlig post till:
Trifam Fastighets AB
Box 42204
126 17 Stockholm
Ej komplett ansökan eller ansökan som inte uppfyller samtliga ovanstående krav behandlas ej.
Lägenhetskö
Trifam har ingen lägenhetskö.
Garageplats
Garageplatser hyrs endast ut till de som hyr lägenhet. Hyr du lägenhet hos Trifam och önskar garageplats, vänligen skicka en förfrågan till info@trifam.se.
Hur man sköter lägenheten
Inflyttnings dags? Klicka här
Vad ansvarar hyresgästen för? Klicka här
Har du fått skadedjur? Klicka här
Kallt i lägenheten? Klicka här
Skötsel av våtutrymmen Klick här
Stopp i avloppet? Klicka här
Hur rengör jag ventilationsdon? Klicka här
Hur rengör jag köksfläkten och filtret? Klicka här
Skötselråd för badrum, vitvaror samt parkettgolv? Klicka här
Vad får kastas i sopsugen? Klicka här
Förändring av lägenhet
Vill du förändra din lägenhet på något sätt, t.ex. installera diskmaskin eller tvättmaskin, tapetsera i ett rum etc., vänligen skicka en förfrågan till info@trifam.se.
Andrahandsuthyrning
För att få tillåtelse att hyra ut din lägenhet i andra hand måste man ha beaktansvärda skäl som skriftligen verifieras av annan den sökande. Komplett ifylld ansökan inklusive relevanta skriftligen verifierade dokument skickas med vanlig post till:
Trifam Fastighets AB
Box 42204
126 17 Stockholm
Ej komplett ansökan behandlas ej.
Uppsägning och flytt:
Är det dags att säga upp lägenhet och flytta? All information du behöver kring detta hittar du här.
Några saker att komma ihåg när du flyttar.
Trifam Fastighets AB
Västberga Allé 5 • Box 42204 • 126 17 Stockholm
Tfn: 08 404 09 20 • Fax: 08 404 09 21 • e-post: info@trifam.se
Webb: Studio Annvelu